Privatlivspolitik for kundeservice

1. Kundeservice

1.1 Formål og hensigt med databehandlingen

Kære kunder hos zooplus og besøgende på vores hjemmeside,

Vi sætter stor pris på din tillid, så det er meget vigtigt for os at beskytte dine data. De følgende oplysninger skal give dig et hurtigt og nemt overblik over den information, vi indsamler om dig, og bagefter behandler og bruger, i forbindelse med dit brug af vores kundeservice på vores hjemmeside. zooplus AG, Sonnenstraße 15, 80331 München, Tyskland, er ansvarlige for databeskyttelsen i forbindelse med brugen af kundeservice. Vores ansvarlige for databeskyttelse kan kontaktes på e-mail: ph@hwdata.de

Du har mulighed for at kontakte os ved hjælp af kontaktformularen eller via telefon. Vi behandler de indsamlede data udelukkende, for at kunne besvare dine henvendelser og forespørgsler, og for at kunne kontakte dig i forbindelse med disse. Samtidig bruges data til at tilordne din profil, hvis du angiver dit kundenummer.

Retsgrundlag for registrerede kunder: Art. 6 Abs. 1 lit. b) GDPR

Retsgrundlag for parter uden kundekonto: Art. 6 Abs. 1 lit. f) GDPR

Indhold af samtalen optages, i tilfælde af dit samtykke (artikel 6, stk. 1, litra a) GDPR, og bruges udelukkende til

  • Uddannelsesformål
  • Til kvalitetskontrol eller
  • Med henblik på dokumentation af kontraktindgåelse

1.2 Modtager og varighed af databehandling

Vi videregiver ikke dine data til uautoriserede tredjeparter. Til håndtering og behandling af henvendelser samarbejder vi imidlertid med specialiserede tjenesteudbydere (tjenesteudbydere inden for kundeservice), der behandler de tilknyttede data i overensstemmelse med vores instruktioner og på grundlag af en omfattende kontrakt til ordrehåndtering (f.eks. på grundlag af EU-standardkontraktbestemmelser).

Kundeserviceprogram

Til disse tjenesteudbydere tæller firmaet Freshworks, Inc. (2950 S. Delaware Street, Suite 201, San Mateo, CA 94403), der er baseret i USA, som er blevet certificeret til den amerikansk-europæiske databeskyttelseskonvention “Privacy Shield” og sikrer dermed overholdelsen af det databeskyttelsesniveau, der gælder i EU. Få yderligere informationer her: Freshworks og her: Privacy Shield.

Data slettes automatisk, så snart din henvendelse er fuldt behandlet og/eller besvaret, men senest efter 12 måneder. Hvis du er kunde, opbevarer vi disse data så længe du har en "mit-zooplus“-konto. Udlevering af ovennævnte personoplysninger er hverken lovligt eller kontraktmæssigt påkrævet. Imidlertid kan vi under omstændigheder ikke behandle din anmodning, uden at du udleverer disse data.

2. Google reCAPTCHA

Vi bruger Googles reCAPTCHA service indenfor rammerne af vores kontaktmuligheder (efterfølgende kaldt reCAPTCHA). Udbyderen er Google Ireland Limited (“Google”), Gordon House, Barrow Street, Dublin 4, Irland. Anvendelsen af reCAPTCHA tjener til at skelne mellem, om input er lavet af et menneske eller ukorrekt fremstillet ved hjælp af automatiseret, mekanisk behandling (f.eks. Bots), for at bl.a. forhindre spam. Heri ligger også vores legitime interesse i behandlingen af ovenstående data af tredjepart.

Retsgrundlag: Art. 6, 1 lit. F GDPR

Til dette formål analyserer reCAPTCHA websitebesøgendes opførsel, baseret på forskellige funktioner (f.eks. IP-adresse, hvor lang tid besøgende forbliver på webstedet eller musebevægelser foretaget af brugeren). Som en del af brugen af Google reCAPTCHA kan personlige data også overføres til serverne i Google LLC. kom i USA. Google fungerer som ansvarlig, så kontakt Google, hvis du har spørgsmål. Besøg følgende links for at få flere oplysninger om Google reCAPTCHA og Googles privatlivspolitik: Google reCAPTCHA, Privatlivspolitik & Privacy Shield (Sikring af databeskyttelsesniveau ved behandling af data i USA).

3. Dine rettigheder

Du har til enhver tid ret til at anmode om en bekræftelse fra zooplus, om vi behandler dine personoplysninger og retten til at få information om disse personoplysninger. Du har også ret til at få rettet, slettet og indgive begrænsninger på databehandling, og har ligeledes ret til, når som helst at gøre indsigelse mod behandlingen af personlige data, at tilbagekalde dit samtykke til behandling af data, og til at anmode om overførsel af data.

For alle informationsbehov eller anmodninger, tilbagekaldelser eller indvendinger mod behandling af data, send venligst en e-mail til service@zooplus.dk eller til kontaktoplysningerne ovenfor. Derudover har du ret til at klage til en tilsynsmyndighed, hvis brud på databeskyttelsesforordningen skulle opstå.

4. Bemærkninger til særlig indsigelsesret

Du har til enhver tid ret til at gøre indsigelse ifølge Art. 21 GDPR mod behandlingen af dine personlige data, der indsamles pga. Art. 6, 1 lit. e) eller f) GDPR, af grunde, der opstår som følge af din særlige situation Vi stopper med at behandle dine personlige data, medmindre vi kan bevise overbevisende legitime grunde til behandlingen, der opvejer dine interesser, rettigheder og friheder, eller hvis behandlingen tjener til at hævde, udøve eller forsvare juridiske krav. Hvis du gerne vil udøve din ret til indsigelse, er en e-mail til service@zooplus.dk tilstrækkelig.