Generelle vilkår og forretningsbetingelser

Download PDF | Print


1. Anvendelsesområde

Disse generelle betingelser gælder for alle handler, som indgås mellem zooplus AG, Sonnenstraße 15, 80331 München, (efterfølgende: zooplus) og dets kunder igennem online-shoppen www.zooplus.dk.

2. Bestillingsforløb, indgåelse af kontrakt, mængdebegrænsning

  1. Bestillingsforløb

    • zooplus tilbyder sine kunder et bredt udvalg af artikler til kæledyr. Ved at klikke på produktet eller artikelbeskrivelsen, føres kunden videre til produktdetaljerne, f.eks. tilbehør, forskellige størrelser eller smagsvarianter af selvsamme artikel. For at vælge et produkt, skal kunden angive det ønskede antal og klikke på indkøbskurv-ikonet.
    • Når alle de ønskede produkter er lagt i indkøbskurven, skal kunden klikke på "indkøbskurv", og får dermed en oversigt over alle de udvalgte produkter og kan efter behov, lave ændringer i bestillingen.
    • Ønsker kunden at afslutte sin bestilling, kan kunden klikke på knappen "Til bestilling/kasse". Allerede registrerede kunder indtaster her deres brugernavn og password. Ikke-registrerede kunder kan oprette en ny kundekonto eller også fortsætte betalingsforløbet uden oprettelse af kundekonto. I dette tilfælde skal kunden på de følgende sider opgive adresse- og regningsinformationer.
    • Ved at klikke på knappen "Fortsæt" kommer kunden frem til det sidste bestillingspunkt "Oversigt". Her vises en sammenstilling af kundens bestilling med den samlede pris (inklusiv moms) samt oplysninger om leveringsservice- og udgifter.
    • Kunden afslutter bestillingen ved at klikke på knappen, "Køb". Dermed bliver et bindende tilbud tilsendt.
  2. Købsaftale

    Fremstillingen af produkterne i online-shoppen udgør ikke et juridisk bindende tilbud, men er kun et uforpligtende online-katalog over varesortimentet. Ved at klikke på knappen "Køb", indgår kunden i en bindende bestilling. Købsaftalen er endnu ikke bindende, når bestillingen er afsendt. Kunden modtager en bekræftelse per e-mail på, at bestillingen er modtaget. Denne bekræftelse betyder ikke, at zooplus godkender bestillingen, kun at bestillingen er modtaget. Købsaftalen bliver bindende i det øjeblik zooplus godkender kundens bestilling, dvs. når zooplus sender varen til kunden, og med endnu en e-mail bekræfter, at varen er på vej.

  3. Købsaftale ved forudbetaling/bankoverførsel

    Til forskel fra 2.b. indgås der ved valg af forudbetaling allerede en bindende kontrakt/købsaftale, når zooplus sender kunden betalingsinformationen. Denne betalingsinformation sendes til kunden inden for 24 timer efter afgivelsen af hans ordre. Ordrebekræftelsen udgør ikke nogen betalingsinformation. Ved forudbetaling forfalder regningsbeløbet ved modtagelsen af betalingsinformationen, hvorefter beløbet inden for 7 dage skal overføres til den bankkonto, der anføres i 8.d. Ved betalingsfristen skal hele regningsbeløbet være gået ind på vores konto. Hvis beløbet efter 7 dage ikke er blevet overført til den i 8.e. anførte konto, vil kundens ordre automatisk blive annulleret.

  4. Mængdebegrænsning

    Salg af vare kan kun ske i husholdningsstore mængder, og kun til myndige personer.

3. Priser og leveringsgebyrer

  1. Priser

    I alle priser er den lovmæssige moms indeholdt. De gældende priser er de aktuelle priser på bestillingstidspunktet, og er uden leveringsgebyrer.

  2. Leveringsgebyrer

    zooplus leverer bestillinger fra en mindsteværdi på 149 kr. (ekskl. leveringsgebyr). Vi leverer gratis til Danmark via DPD fra en bestillingsværdi på minimum 299 kr (ved valg af GLS koster det 9 kr). Ved lavere bestillingsværdi (under 299 kr.) beregner vi et gebyr på hhv 29 kr for DPD og 39 kr for GLS (enhedspris uanset pakkeantal). De enkelte leveringsbetingelser har vi sammensat i den følgende tabel. Bemærk: Vi leverer ikke til Grønland og Færøerne samt til døgnboks eller pakkestation. Ved levering af ekstra store genstande gælder særlige betingelser. Disse kan kun sendes via spedition og er ikke tilgængelige i alle lande. I online-shoppen er sådanne produkter markerede. Skulle det af tekniske eller logistiske grunde være nødvendigt at sende en levering ad flere omgange, beregner vi naturligvis kun forsendelsesgebyret én gang.

4. Levering

Alle bestillinger sendes som regel til vores lager inden for 24 timer efter, bestillingen indtræffer.

Er en vare på lager, vil din levering som regel ske inden for 2-5 hverdage (vær opmærksom på, at levering til Bornholm og visse småøer kan tage lidt længere). Du kan læse mere om zooplus leveringsbetingelser her: Leverings- og portopriser.

Skulle en bestilt vare ikke være tilgængelig og en købsaftale derfor ikke være indgået, forholder vi os ret til at tilbyde at sende dig de øvrige varer fra bestillingen. Du er ikke forpligtet til at tage imod dette tilbud.
I tilfælde af, at zooplus ikke kan levere det bestilte produkt, fordi zooplus selv og uden skyld ikke har modtaget varen fra deres leverandører, forbeholder zooplus sig retten til at træde tilbage fra købsaftalen. I dette tilfælde bliver kunden informeret og tilbudt et tilsvarende produkt. Er et tilsvarende produkt ikke tilgængeligt, eller ønsker kunden ikke at modtage et sådant, refunderer zooplus straks alle omkostninger kunden har haft ved denne bestilling.

Skulle en leveret vare vise tegn på åbenlyse transportskader, bedes du kontakte vores kundeservice. zooplus har så mulighed for, at reklamere skaden til chauffør eller transportfirmaets forsikring. Hvis kunden ikke informerer zooplus kundeservice om transportskader, har det ingen betydning for kundes lovbestemte Garantirettigheder.

For at du kan modtage din bestilling, bliver vi nødt til at give leveringsfirmaet og andre serviceudbydere (som f.eks. banker og firmaer, leveringsfirmaet har aftale med) de vigtigste oplysninger om dig, såsom adresse, e-mailadresse og (såvidt anført) telefonnummer. Leveringsfirmaer skal bruge disse data til at sende dig en sms eller e-mail med Leveringstid og/eller -sted. Uden oplysninger kan vi ikke garantere en problemfri forsendelse. Hvis du mister dine bestillingsdokumenter, kan du henvende dig til vores kundeservice.

5. Ejendomsforbehold

Indtil kunden har foretaget fuld og gyldig betaling, forbliver varerne zooplus ejendom. Før ejerskifte kan varen ikke være genstand for pantsættelse, kaution, forarbejdning eller omarbejdelse uden zooplus skriftelige tilladelse.

6. Fortrydelsesret

Kunder, som er forbrugere, har en fjorten dages returret efter varens modtagelse. En forbruger er enhver person, der indgår en handel til private og ikke kommercielle formål. Følgende regler gælder for fortrydelsesretten og udelukkelse af samme. For yderligere informationer om fortrydelse, kan kunden henvende sig til zooplus kundeservice.

Oplysning om fortrydelsesret

Du kan inden for 14 dage efter varens modtagelse, uden angivelse af nogen grund, fortryde dit køb. Fortrydelsesfristen er på fjorten dage fra den dato, hvor du eller en tredjepart navngivet af dig, hvilket ikke er transportøren, har modtaget alle varer, dvs. taget dem fysisk i besiddelse.

For at udøve fortrydelsesretten, skal du underrette os (zooplus AG, Sonnenstr. 15, 80331 München, Tyskland, telefon (engelsk betjening): +45 78 794 749, service@zooplus.dk) skriftligt (f.eks per post eller e-mail). Du kan også gøre brug af vedhæftede annulleringsformular, men det er ikke obligatorisk. Annulleringsformular.

For at overholde fortrydelsesfristen, er det tilstrækkeligt at sende os en besked om, at du gør brug af din fortrydelsesret, hvis dette gøres indenfor fortrydelsesfristen.

Hvis du gør brug af fortrydelsesretten

Hvis du gør brug af din fortrydelsesret, skal vi tilbagebetale alle betalinger vi har modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (med undtagelse af evt. meromkostninger, der skyldes at du har valgt en anden form for leverance end den, der tilbydes af os som den billigste leverance) straks og senest inden fjorten dage fra den dato, hvor din meddelelse om annullering er modtaget af os. Til denne tilbagebetaling, bruger vi den samme betalingsmetode, som du brugte til den oprindelige transaktion, medmindre der er lavet en aftale med dig om en anden betalingsvej. I hvert fald vil du ikke blive opkrævet gebyr for tilbagebetalingen. Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varerne retur, eller indtil du har sendt os en kvittering på, at du har returneret varerne, alt efter hvad der er tidligst.

Varen skal straks og senest fjorten dage fra den dato, hvor du meddeler os om annullering af kontrakten med zooplus sendes tilbage til:

zooplus AG
Vertriebszentrum
Marktal 3
D-99880 Hoerselgau
Tyskland

Fristen er overholdt, hvis du sender varerne tilbage inden de fjorten dage er udløbet.

Vi dækker udgifterne i forbindelse med tilbageleveringen af varerne.
Hvis varen returneres i forringet tilstand, skal du i givet fald betale en erstatning for vores værditab. For forringelse af en vare samt for brugsfordele skal du kun yde værdierstatning i det omfang, brugen eller forringelsen kan føres tilbage til en omgang med varen, der går ud over simpel afprøvning af egenskaber og funktioner. Ved " afprøvning af egenskaber og funktioner" forstås testning og afprøvning af en vare, sådan som det er muligt og normalt at gøre i en fysisk butik.

Slut på oplysning om fortrydelsesret

Udelukkelse af fortrydelsesretten

Fortrydelsesretten gælder ikke for levering af varer,

  • der ikke er færdig fremstillet på forhånd og, hvis færdiggørelse bestemmes af Kundens individuelle valg eller beslutning, eller som er skræddersyet til kundens behov, hen til levering af varer som hurtigt fordærves eller, hvis udløbsdato hurtig overskrides,
  • som af hygiejniske grunde ikke er egnet til tilbagelevering, hvis forseglingen er fjernet efter levering af varen,
  • som pga. deres beskaffenhed blev uadskilleligt blandet med andre varer efter leveringen.

Annulleringsformular

Mønster til annulleringsformular
(Hvis du ønsker at annullere kontrakten, bedes du udfylde denne formular og sende
den tilbage.)
— Til zooplus AG, Kundeservice, Sonnenstraße 15, 80331 München, Tyskland. service@zooplus.dk
— Hermed annullerer jeg/vi (*) den af mig/os (*) indgåede kontrakt om køb af
de følgende varer (*)/ levering af de følgende tjenesteydelser (*)
— Bestilt den (*)/modtaget den (*)
— Navn køber(e)
— Adresse køber(e)
— Underskrift køber(e) (kun ved henvendelser på papir)
— Dato
_______________
(*) Overstreg venligst den, du ikke anvender.

7. Reklamation og ansvar

De ved lov bestemte garantirettigheder er gældende.

Fodring med et dyrlægediætfoder bør kun ske i samråd med din dyrlæge. Når du fodrer med dyrlægediætfoder, bør du tage dit dyr til regelmæssige kontroltjek (hver 6. måned) hos din dyrlæge. Hvis dit dyrs sundhedstilstand forværres, skal du straks kontakte din dyrlæge. zooplus påtager sig intet ansvar for følgerne af forkert eller udeblivende medicinsk virkning efter fodring med dyrlægediætfoder.

8. Betaling og gavekort

  1. Betaling

    Betaling for varerne kan foregå via bankoverførsel (konto-til-konto forudbetaling), kreditkort eller PayPal. zooplus AG forholder sig ret til i enkelte tilfælde - eller afhængig af den af kunden valgte leveringsform - kun at acceptere visse betalingsformer. Betaling via forsendelse af kontanter eller check er desværre ikke mulig. Vi fralægger os ethvert ansvar for tab i den forbindelse.

  2. Betaling via kreditkort

    Ved betaling med kreditkort følger opkrævningen inden for en uge efter varens afsendelse (vi accepterer MasterCard og VISA/Dankort).

  3. Betaling via konto-til-konto bankoverførsel (forudbetaling)

    Ønsker du at betale med forudbetaling/bankoverførsel, skal du overføre regningsbeløbet til nedenstående bankkonto inden for 7 dage efter bestillingsbekræftelsen.

    Mere information om forudbetaling/bankoverførsel finder du under Hjælp.

    Skulle du blive forsinket med dine betalinger, forbeholder vi os ret til at opkræve dig for eventuelle rykkergebyrer.

    Bankforbindelse:

    zooplus AG
    Sydbank
    Storegade 18
    6200 Åbenrå, Danmark

    Kontonr.: 0001264642
    Reg.nr.: 8065
    IBAN: DK47 8065 0001 2646 42
    SWIFT (BIC): SYBKDK22

  4. Gavekort

    Ved indløsning af gavekort skal du være opmærksom på de specifikke, gældende indløsningsbetingelser såsom mindste bestillingsmængde, gyldighed osv. De relevante oplysninger findes på gavekortet. Under alle omstændigheder kan der kun indløses ét gavekort (eller anden rabat) per indkøb. Det er ikke muligt at få et gavekort udbetalt eller modregnet på et senere tidspunkt.

  5. Transaktionsgebyrer

    Ved betaling med PayPal opkræves der et ekstra gebyr på 9,90,- kr.

9. Databeskyttelse

Læs mere herom i vores udførlige databeskyttelseserklæring.

10. Webshop-operatør

zooplus AG
Sonnenstraße 15 80331 München Tyskland
Repræsenteret ved:
Andrea Skersies
Dr. Cornelius Patt
Andreas Grandinger

Formand for bestyrelsen:
Michael Rohowski
Selskabets sæde: München Tyskland
Byretten i München Tyskland, HRB 125080
VAT-IdNr. DE 200 164 421

11. Afsluttende bestemmelser

Tysk ret finder anvendelse, idet FN's konvention om aftaler om internationale køb (CISG) er udelukket. Forbrugeren kan dog fortsat påberåbe sig den beskyttelse, som tilkommer ham/hende i medfør af ufravigelige regler i loven i det land, hvor hun/han har sin bopæl - dvs. Danmark.

12. Printversion af vores Generelle Vilkår

Ved at klikke på linket "Printversion af vores Generelle Vilkår" har kunden mulighed for at få en printer-venlig version af disse generelle vilkår og betingelser. De kan udskrives eller gemmes.

Sidst opdateret d. 30. september 2015